„Learning Balloon“ – što bi to moglo biti?
Naša Marta Curman, donedavno i djelatnica Udruge, sudjelovala je na treningu pod nazivom „Learning Balloon“ čiji je cilj ojačati kompetencije osoba koje rade s mladima u području neformalnog obrazovanja. Trening se održao u Karlovcu od 25.-31.7.2022. Ovaj trening održan je u okviru istoimenog projekta koji je financiran kroz program Erasmus+ fondova Europske unije.
U nastavku pročitajte kratak intervju s Martom Curman i zavirite u „Learning Balloon“ svijet kako biste saznali o čemu se točno radi.
1. Za sam početak, možeš li našim čitateljima malo približiti što uključuje rad s mladima?
Rad s mladima je zapravo proces koji uključuje planski i organizirani pristup mladima u svrhu njihovog osobnog rasta i razvoja. Cilj rada s mladima je jačanje njihovih vještina i kompetencija kako bi ih se potaklo na aktivno sudjelovanje u društvu. Rad s mladima mora se temeljiti na prijateljskom i partnerskom pristupu, kako bi i mladi bili ravnopravni kreatori tog procesa.
2. S obzirom da si sudjelovala u treningu možeš li nam ukratko opisati svoja iskustva?
Iako je sam trening trajao sedam dana, partneri na projektu počeli su nas „uvlačiti“ u sam proces puno ranije. Prvo su odabrali potencijalne sudionike te su nas mjesec dana prije počeli obavještavati o samom događaju putem e -pošte i slanjem vijesti u newsletter formi. Osim navedenog osnovali su grupu na društvenoj mreži Facebook, ali i na WhatsApp i Viber aplikacijama, kako bi bili sigurni da svatko bude obaviješten na vrijeme te kako bi se polaznici međusobno upoznali prije samog treninga. No sve to bio je sam uvod u avanturu koja nas je čekala. Čekalo nas je sedam intenzivnih dana ispunjenih učenjem, radom, zabavom, kreativnošću i druženjem. Zapravo teško je razlučiti jedno od drugog jer se većina tih procesa odvijala paralelno.
3. Možeš li navesti neki primjer kako bi približila čitateljima o čemu se točno radi?
Bilo je uistinu veliki broj primjera. Cijeli trening zapravo je baziran na inovativnim i zabavnim metodama učenja. Vjerujem da mnogima učenje i zabava zvuče kao kontradiktorni pojmovi, no u neformalnom učenju poželjno je da ta dva pojma idu zajedno. Upravo takav trening nas je dočekao u Karlovcu. Cijeli trening bio je koncipiran na grupnom radu u mješovitim skupinama. Učili smo različite metode komunikacije, timskog rada u različitim uvjetima, predstavljanja udruga i sebe kroz kreativne procese, a i sami smo morali osmisliti radionice na različite teme sve kroz interaktivne metode koje mogu biti i te kako zabavne. Npr. Udruge koje smo predstavljali morali smo predstaviti kroz modnu reviju. Dobili smo osnovni materijal, a sve ostalo bilo je pitanje naše kreativnosti (slike u prilogu). Igrali smo igru pod nazivom „Idea market“ u kojoj smo bili podijeljeni u grupe i simulirali tržište s projektnim idejama i idejama diseminacije projekata u kojoj smo tražili virtualne novce za naše ideje, a koje su u samoj igri odobravale djelatnica AMPEU-a i partnerica na projektu iz Udruge DrONe. Da bi se stvorila napetija atmosfera imali smo i različite distrakcije koje su nam omogućavale potrošnju novaca na igre na sreću i slično, a pobijedila je grupa s najvećom svotom osvojenih novaca. Moja grupa je prilično dobro kotirala, ali s obzirom da su pitanju bili virtualni novci, malo smo se zanijeli u igrama na (ne)sreću i nismo odnijeli pobjedu.
Uglavnom, većina stečenog znanja zahtijevala je naprezanje naših sivih stanica, poticanje kreativnosti, a ponekad i fizičke spretnosti kako bismo savladali poruku i znanje koje su nam naše trenerice uspješno prenijele. I to sve kroz neki zabavni proces i kritičko razmišljanje.
4. Možeš li izdvojiti neke kompetencije i benefite koje su sudionici dobili prilikom treninga?
Smatram da je ovaj trening uistinu bio vrijedan za svakog sudionika i da je svatko mogao steći neku novu kompetenciju ili usavršiti postojeću. Prvenstveno bih izdvojila metode neformalnog učenja, pravila pristojne komunikacije, metode komunikacije, umrežavanje, međukulturalnu osviještenost, poboljšanje znanja stranih jezika, prezentacijske vještine, kritičko razmišljanje te stjecanje novih poznanstava.
5. Bi li ponovno sudjelovala na ovakvom tipu treninga?
Svakako bih preporučila svima koji imaju priliku da se uključe u treninge i neformalno obrazovanje bilo kojeg tipa, osobito u sklopu Erasmus+ programa, jer osim savladavanja i jačanja kompetencija, pruža se i prilika za putovanja i stvaranje novih poznanstava.
Udruga za lokalni razvoj "Turbina promjena" je korisnik Institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge