Završen drugi ciklus radionica po projektu EdUciraj se

Danas je održana posljednja od četiri radionice drugog ciklusa radionica po projektu punog naziva – EdUciraj se! – projekt edukacije djece i mladih o prednostima Europske unije.
Nakon male pauze uslijed pandemije COVID-19 i prilagodbe na online nastavu, ovaj smo ciklus proveli online uz podršku sjajnih nastavnica i stručnih suradnica 4 osnovne škole uključenih u projekt – bez kojih bismo teško organizirali ove radionice. Kombinacija online i offline rada se pokazala prilično izazovnom za organizirati, međutim uspjeli smo i učenici su usvojili znanja i informacije predviđene projektom. Video materijale možete pronaći ovdje. Tako su učenici sedmih razreda osnovnih škola grada Karlovca i to OŠ Banija, OŠ Grabrik, OŠ Dragojle Jarnević i OŠ Dubovac, u drugom ciklusu radionica pod nazivom „RH u i na čelu EU“ imali priliku saznati što je to predsjedanje Vijećem EU, kako se Hrvatska snašla u toj ulozi i što se to mladih uopće tiče. Također su dali povratnu informaciju o tome kako oni vide EU te su čak i osmislili poruke za Vijeće EU, kao i mini projekte koje bi voljeli vidjeti u svojoj zajednici.
Što se tiče općenitog dojma sedmaša o EU, naše je mini istraživanje pokazalo sljedeće:
- Učenici ne smatraju da je EU naročito važna članica EU
- Učenici smatraju da mladi ne znaju dovoljno o EU
- Ne bi voljeli sudjelovati na EU konferenciji za mlade
- Polovica ih smatra da u školama uče dovoljno o EU, a polovica ih smatra da to ipak nije tako
- EU im je umjereno važna
- Umjereno se do snažno osjećaju građaninima EU
- Smatraju da imaju ista prava bez obzira gdje se u EU nalazili
- Smatraju da je EU važna u svijetu
- Smatraju da je predsjedanje Vijećem EU velika stvar za RH i da je RH bolje otkad smo članica EU
Glavne poruke koje su poslali Vijeću EU bile su vezane uz obrazovne probleme – preopterećenje sadržajima u nastavi, previše domaćih zadaća, loša organizacija vremena u školi (prijedlozi su mahom isticali trajanje školskog dana od 9.00 – 15.00) i korištenje novih tehnologija. Međutim, učenici su se dotakli i obuzdavanja pandemije COVID-19, zaštite okoliša, ulaganja u ruralne krajeve i rješavanja migrantske krize. Projektne ideje su bile najviše vezane uz teme zaštite okoliša i aktivnosti u prirodi, upoznavanja novih kultura i pomaganje osoba s manje mogućnosti.
Učenici škola sudionica u projektu su u ovom početnom ciklusu radionica stekli nova znanja te proširili već postojeća znanja o Europskoj uniji, dok će zadnji biti posvećena upravo njima i što članstvo EU znači za mlade te koje su to prednosti i mogućnosti koje EU pruža njima kao mladima.