• 091 565 0948

Završen drugi ciklus radionica po projektu EdUciraj se

Završen drugi ciklus radionica po projektu EdUciraj se

Danas je održana posljednja od četiri radionice drugog ciklusa radionica po projektu punog naziva – EdUciraj se! – projekt edukacije djece i mladih o prednostima Europske unije.

Nakon male pauze uslijed pandemije COVID-19 i prilagodbe na online nastavu, ovaj smo ciklus proveli online uz podršku sjajnih nastavnica i stručnih suradnica 4 osnovne škole uključenih u projekt – bez kojih bismo teško organizirali ove radionice. Kombinacija online i offline rada se pokazala prilično izazovnom za organizirati, međutim uspjeli smo i učenici su usvojili znanja i informacije predviđene projektom. Video materijale možete pronaći ovdje. Tako su učenici sedmih razreda osnovnih škola grada Karlovca i to OŠ Banija, OŠ Grabrik, OŠ Dragojle Jarnević i OŠ Dubovac, u drugom ciklusu radionica pod nazivom „RH u i na čelu EU“ imali priliku saznati što je to predsjedanje Vijećem EU, kako se Hrvatska snašla u toj ulozi i što se to mladih uopće tiče. Također su dali povratnu informaciju o tome kako oni vide EU te su čak i osmislili poruke za Vijeće EU, kao i mini projekte koje bi voljeli vidjeti u svojoj zajednici.

Što se tiče općenitog dojma sedmaša o EU, naše je mini istraživanje pokazalo sljedeće:

  • Učenici ne smatraju da je EU naročito važna članica EU
  • Učenici smatraju da mladi ne znaju dovoljno o EU
  • Ne bi voljeli sudjelovati na EU konferenciji za mlade
  • Polovica ih smatra da u školama uče dovoljno o EU, a polovica ih smatra da to ipak nije tako
  • EU im je umjereno važna
  • Umjereno se do snažno osjećaju građaninima EU
  • Smatraju da imaju ista prava bez obzira gdje se u EU nalazili
  • Smatraju da je EU važna u svijetu
  • Smatraju da je predsjedanje Vijećem EU velika stvar za RH i da je RH bolje otkad smo članica EU

Glavne poruke koje su poslali Vijeću EU bile su vezane uz obrazovne probleme – preopterećenje sadržajima u nastavi, previše domaćih zadaća, loša organizacija vremena u školi (prijedlozi su mahom isticali trajanje školskog dana od 9.00 – 15.00) i korištenje novih tehnologija. Međutim, učenici su se dotakli i obuzdavanja pandemije COVID-19, zaštite okoliša, ulaganja u ruralne krajeve i rješavanja migrantske krize. Projektne ideje su bile najviše vezane uz teme zaštite okoliša i aktivnosti u prirodi, upoznavanja novih kultura i pomaganje osoba s manje mogućnosti.

Učenici škola sudionica u projektu su u ovom početnom ciklusu radionica stekli nova znanja te proširili već postojeća znanja o Europskoj uniji, dok će zadnji  biti posvećena upravo njima i što članstvo EU znači za mlade te koje su to prednosti i mogućnosti koje EU pruža njima kao mladima.

error: Content is protected !!